Estic convençuda que tots, fins i tot els que no utilitzen ordinadors saben que el passat 23 de novembre es va celebrar el famós Black Friday. Durant tota la setmana i fins aquest dilluns que tenia lloc el Cyber Monday, els comerços electrònics i també els que estan a peu de carrer van oferir als consumidors infinitat d’ofertes, o no tant ofertes, però això promocionàvem.

 

A l’agència hem viscut la campanya de primera mà, i per això, avui us vull mostrar quatre dades per tal de que us pugueu fer una idea de l’impacte que poden tenir accions d’aquest tipus en el vostre comerç electrònic.

Incrementen les vendes quan hi ha promocions?

Evidentment que sí! Quan s’ofereixen preus més baixos del que és habitual els usuaris estan més predisposats a comprar.

Si ens mirem la gràfica següent, podem veure que en el cas d’aquest comerç electrònic, que habitualment té un percentatge de conversió al voltant del 1% (1 venda cada 100 visites) durant els dies que va durar la promoció va arribar a màxims del 5%. I sí, ho enteneu bé! Això vol dir que ha multiplicat per 5 les vendes! Si a més, aconsegueixes augmentar el nombre de visites amb la promoció, l’increment de vendes segurament pot estar per sobre d’aquestes 5 vegades.

Incrementen les vendes pel Black Friday si no hi ha ofertes?

Doncs la resposta torna a ser que sí. Ja hem parlat de la predisposició de les persones a comprar en períodes de campanya i aquesta també causa un impacte positiu als comerços electrònics que no tenen ofertes.  Us mostro l’exemple d’un comerç electrònic que habitualment té poques vendes. Si us hi fixeu, en els dies de Black Friday ven tot i no tenir cap promoció especial.

Val la pena fer promocions i ofertes?

Vosaltres mateixos em donareu la resposta oi? Si tenim un comerç electrònic i no fem Promos estem perdent oportunitats!

Finalment us volia mostrar la vista d’un any d’un comerç electrònic i les accions promocionals que s’han dut a terme perquè us pugueu fer una idea de la tipologia d’accions i l’impacte que tenen.


Es veu claríssim com les rebaixes als preus dels articles afecten de manera molt positiva a les vendes, però accions més subtils, com pot ser l’enviament gratuït, també generen una bona resposta per part dels usuaris.

Leave a comment