Crec que a aquestes alçades tots sabem que la compra de moda online està a l’alça, oi? I més que a l’alça, potser ja podríem dir que està totalment instaurada. A ningú li fa por comprar unes sabates o qualsevol altra peça de roba a través de plataformes online, ja s’ha convertit en tota una normalitat. El 77% dels compradors de productes de moda online ha fet alguna compra en el darrer any. És per això que Internet es converteix en un aliat al procés de compra mitjançant la recerca d’informació, preus, tendències… el que genera una important sinergia entre els canals online i offline.

El perfil del comprador de moda: dona, jove i prescriptora

A l’hora d’analitzar el perfil del comprador de moda, com és d’intuir (encara que sigui un tòpic), s’observen diferències entre gèneres. El 59% de les dones li agrada informar-se sobre temes de moda, estil i tendències a diferència dels 21% dels homes. Pel que fa al preu, per ambdós gèneres és important i responen positivament a les rebaixes i promocions. Els homes es diferencien en que compren roba quan realment ho necessiten (75% dels homes respecte el 45% de les dones) el que ens indica que les dones estan més obertes a impactes que les portin a la compra impulsiva.

Les noies de 20 a 29 anys tenen, com és d’esperar, més interès en la forma de vestir i no volen renunciar a les últimes tendències. Aquestes són doncs, l’objectiu de les marques.

Finalment, concloure que la dona és una bona prescriptora perquè li encanta comprar, mirar novetats i tendències i sobretot, compartir amb la resta les seves noves adquisicions!

Cerca d’informació i compra

Els usuaris arriben a les botigues online de varies maneres, en un 41% ho fan de manera directa, però el 58% dels usuaris utilitzen el cercador (Google) per arribar-hi.

Com a compradors online que som, no ens sorprendrà saber que la majoria de nosaltres abans de comprar busquem, ens informem i decidim. A més, una de cada tres compres a botiga física ve precedida d’una cerca online. Destaca a més, que en aquests casos anomenats ROPO (Research Online Purchase Offline) el tiquet mitjà és més alt que el de les compres purament offline, el que ens indica el valor afegit que li estan donant els mitjans digitals al producte. La integració online i offline és un repte per totes les marques!

Les vendes online i el mòbil

En un moment en que el telèfon mòbil és més una extensió del nostre cos que un aparell electrònic que utilitzem de tant en tant, no ens sorprendrà que aquest sigui el protagonista en el procés de compra. El 79% dels compradors de moda han utilitzat el mòbil en algun moment del procés de compra, ja sigui per buscar informació o per efectuar la compra, en aquest darrer cas, en una de cada 5.

Tot i l’increment de les vendes de moda online, encara existeixen algunes barreres que impedeixen que alguns usuaris comprin; un 57% considera que és incòmode, un 27% té desconfiança, i un 24% recalca que les webs no estan adaptades al mòbil.

S’ha vist que les persones que compren més moda online també són les que compren més moda a botiga física, el que demostra que els dos canals són totalment complementaris un de l’altre, i que es poden ajudar entre ells a impulsar les vendes.

Font: think with Google

Leave a comment