Si fa un dies repassàvem les principals mètriques d’una pàgina web, avui toca repassar un tema no menys interessant para a qui estigui disposat a indagar encara una mica més en l’analítica web; ens centrarem en els canals de trànsit.

Si bé és veritat que el número de visites i usuaris que rep la nostra pàgina web són indicadors que ens donen molta informació pel que fa al dia a dia, també és veritat que si volem treure partit a aquestes visites hem de saber d’on ens vénen, és a dir, la font de trànsit de cadascuna d’aquestes sessions.

La majoria de fonts de trànsit solen ser comunes a totes les webs i cadascuna ens proporciona una informació diferent que hem de ser capaços d’analitzar si volem extreure conclusions interessants.

Per conèixer aquestes dades utilitzarem l’eina Google Analytics que, com ja vaig comentar en la meva publicació anterior, és una de les millors. D’aquesta manera, si anem a l’apartat “Adquisició”, “Tot el trànsit”, “Canals”, veiem les principals fonts de trànsit a analitzar, que en el cas que us presento serien: Organic search, Direct, Referral, Social, Paid Search, Display.

Principales canales de tráfico de una web

Anàlisi de les Principals Fonts de trànsit d’una web

Organic serch: Canal també conegut com a orgànic o natural que ens donarà informació de totes aquelles visites a la nostra web que vénen de la cerca d’un usuari a Google o a qualsevol altre cercador web. Se’l coneix com a trànsit gratuït ja que ens envia visites en funció del nostre posicionament natural (no d’anuncis) en els principals cercadors. És important veure si aquest trànsit augmenta amb el temps, doncs això significarà un millor posicionament orgànic a Google i altres cercadors i una recompensa als nostres esforços en posicionament web o SEO.

Direct: Trànsit que com el seu nom indica ens arriba de manera directa de diferents formes. Quan l’usuari ja coneix l’adreça de la nostra web i l’escriu al cercador, quan l’usuari ja la té guardada a favorits en el seu navegador web o quan fa clic en un enllaç d’un correu electrònic, Word, pdf o similar. Aquest trànsit normalment prové d’usuaris que ja ens coneixen i això ens pot donar informació de la fidelització, juntament amb la mètrica d’usuaris nous o recurrents que vaig comentar en el meu anterior article.

Referral: Són aquelles visites que provenen de pàgines web que ens enllacen, és a dir, que en algun lloc del seu contingut tenen un enllaç cap a la nostra web. Aquest canal de trànsit és molt important ja que ens informa de la popularitat que té la nostra web a Internet i de la qualitat dels nostres continguts, ja que altres usuaris ens enllacen al seu web. No vull entrar molt en detall perquè el tema dóna per almenys un altre article, ja que és molt important per a posicionar la nostra pàgina a Google ja que es té molt en compte el nombre d’enllaços, així com la qualitat de les pàgines que ens enllacen. Termes com Linkbuilding, anchor text i enllaços no follow estan relacionats i us els explicaré més endavant.

Social: Aquest canal de trànsit ens indica el nombre de visites que provenen de les Xarxes Socials.  D’aquesta manera recull totes aquelles visites d’usuaris de la nostra web que ens visiten a través d’un enllaç que pot estar a Facebook, Twitter, Linkedin i altres Xarxes. Aquesta mètrica ens indica si el nostre esforç a nivell de Xarxes Socials està donant els seus fruits i de la qualitat d’aquest tipus de visites.

Paid Search: Són les visites relacionades amb les campanyes de PPC (pagament per clic) que tinguem en marxa. D’aquesta manera, es recullen aquelles visites que provenen de les campanyes de Google Adwords quan algú fa un clic a un anunci, de text, en el cas d’aquest canal.

Display: Seria una variant de l’anterior. Si en el canal de trànsit de Paid Search tenim aquelles visites que provenen de persones que han fet un clic a un dels nostres anuncis de text de Google Adwords, en el cas de Display veurem aquelles visites que provenen de clics en anuncis gràfics de les nostres campanyes.

Molt bé, espero que l’article us hagi semblat interessant i que us hagi servit per avançar una mica més en el món de l’analítica web. En propers articles identificarem detalls d’aquests canals i explicarem com potenciar-los per guanyar visites de qualitat a la nostra web.

Leave a comment