Quan posem en marxa una Pàgina Web el primer que hem de pensar és en tenir una eina que ens permeti saber les seves estadístiques, tant a nivell de visites com a nivell d’altres Indicadors Fonamentals de la Web. Per realitzar aquesta funció una de les millors eines, i que a més és gratuïta, és Google Analytics, que us permetrà tenir dades fiables de les mètriques del web.

Entre les possibilitats que ens ofereix Google Analytics hi ha la de veure en Temps Real què està passant a la web. D’aquesta manera podem veure quants visitants estan navegant per la web en aquest mateix moment, saber en quina part de la web estan, podem seguir-los a veure a on van, si realitzen accions com descarregar-se un pdf o enviar un formulari de contacte entre moltes coses.

Per a poder veure’l anirem al nostre compte de Google Analytics i quan estiguem dins, a la barra vertical de l’esquerra, al menú informes veureu un que diu “en temps real”. Aquí, quan es desplegui, veureu diverses opcions que anem a repassar.

Tiempo Real MedPing

Opcions i explicació de l’apartat “en temps real” de Google Analytics

En la primera opció “visió general” podrem veure un resum general de dades. En concret podem veure quants usuaris estan en aquest moment a la nostra web, amb quin dispositiu estan connectats (ordinador, mòbil …), la font (si vénen d’un enllaç a una altra web per exemple), si vénen d’una xarxa social, la paraula clau de cerca a Google en el cas de ser una visita orgànica, la pàgina que estan visitant i la procedència.

A “ubicacions” veurem els països des d’on ens estan visitant en aquest moment i si fem un clic al país veurem per ciutat la ubicació dels usuaris visitants en temps real.

A “fonts de tràfic” veurem el canal que ens està proporcionant les visites que estan en aquest moment al web, així podem veure si vénen d’una cerca orgànica a Google, d’una campanya de pagament per clic en Adwords (cpc), directament (quan ja ens tenen a favorits o escriuen la nostra adreça web al navegador) o d’un referral (una pàgina web que ens enllaça) entre d’altres.

A “contingut” veiem les pàgines actives en aquest moment, que es correspon amb el contingut que estan visitant els usuaris del web. Aquí podem anar veient l’evolució de les visites i si estan visitant pàgines que ens interessen com el contacte o la pàgina del carret.

Tiempo Real MedPing

A l’apartat “events”es pot veure si l’usuari ha realitzat alguna acció que hagi provocat que es registri un esdeveniment. Perquè es registri l’esdeveniment nosaltres hem d’introduir un codi a la web en aquells botons que vulguem monitoritzar. Per exemple, si volem que es realitzi un esdeveniment quan s’envia un formulari de contacte doncs posaríem el codi en el botó de tramesa d’aquest.

Finalment, a l’apartat “conversions” veuríem si els usuaris actius a la web han realitzat algun tipus d’acció que nosaltres prèviament hàgim definit com conversió. Aquesta conversió pot estar relacionada amb un esdeveniment o no, pot ser visitar una pàgina de la nostra web determinada, realitzar una compra, veure més de x pàgines, estar més de x temps i molts altres que podem definir.

L’eina dóna per a molt més anàlisi, però no és l’objectiu d’aquest article entrar en detalls més tècnics, més aviat és donar a conèixer una opció d’Analytics que us pot ser de molta utilitat.

Leave a comment