d

SOM EL TEU EQUIP

Let’s Work Together

La creativitat dels venedors d’Aliexpress

 

Qui més qui menys coneix Aliexpress, oi? És una macro botiga online xinesa propietat d’Alibaba Group. En aquesta plataforma hi podem comprar absolutament qualsevol cosa a preus (gairebé sempre) ridículs.

Si ens decidim a fer-hi una compra, però, hem de tenir algunes coses en compte:

  • En cas que comprem roba o sabates, les talles solen ser xineses, per la qual cosa mai ens podem refiar de comprar la nostra talla. Normalment, haurem de comprar-ho més gran.
  • Si el que comprem ho necessitem per demà, val més que ho anem a comprar a un altre lloc. El temps d’enviament dels producte sol ser llarguíssim i ens haurem d’esperar un mínim de 3 o 4 setmanes per rebre-ho.
  • Els títols i descripcions dels productes són embarbussaments sense sentit. De veritat, no li busqueu un sentit, no en té:

  • A vegades, les fotos de producte enganyen. Gairebé tots els que alguna vegada hem comprat a Aliexpress, hem patit aquella decepció al rebre un producte que a la foto semblava d’una manera i quan el tenim a les mans és totalment diferent. Si tenim sort, no hi trobarem cap diferència, però si estem de pega, ens podem trobar que el que rebem sigui més petit o més gran del compte, amb un altre estampat o d’un altre color o que directament no s’assembli de res al producte que havíem vist a la foto.

Precisament el tema de les fotos de producte és un tema delicat pels venedors d’Aliexpress que volen mostrar el seu catàleg. La majoria de productes de marca solen ser imitacions i rèpliques, per la qual cosa, no sempre poden posar una foto original del producte perquè estarien violant els drets d’imatge i d’autor. Davant d’això, alguns venedors opten per fer petits canvis a les imatges i en la majoria de casos avisen que el producte que es rebrà serà amb el logotip original i no com es veu a la imatge de la fitxa.

Un altre opció, molt més absurda però molt divertida, és la que us explico a continuació. Sigui pel motiu que sigui, el venedor en qüestió ha canviat les imatges dels productes per dibuixos. El que és realment fascinant de tot això, és que el dibuix (poc elaborat) s’assembla significativament al producte final.

 També és fascinant el fet que la gent, veient només un dibuix i sense saber ben bé què és, ho compra per veure que passa i després comenta què ha rebut realment:

D’altres, s’enfaden perquè esperaven rebre un dibuix…

En conclusió, serà creativitat per sortir del pas o serà una bona campanya de màrqueting, però sigui com sigui, aquest venedor amb els seus dibuixos porta 228 vendes i una valoració de 4.5 de mitjana, gens malament!!!

Add Comment