El dia 25 de maig va entrar en vigor el nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD). Una de les principals novetats d’aquest nou Reglament és que es necessita el consentiment explícit i clar de l’usuari per poder continuar enviant-li newsletters. El que es pretén amb aquest requeriment és acabar amb el consentiment per omissió. Però, quina interpretació se’n fa de tot això? Com afecta a les bases de dades de les empreses?

Fent 4 números, si una newsletter té un 25% de rati d’obertura/lectura, de 1000 usuaris, 250 obrirant el mail, i quants contestaran afirmativament? 3? 10? 50? Les empreses se la jugaran a perdre el 90% de la seva base de dades? Les grans marques i els seus assessors hi han donat més d’una volta!

El RGPD també diu que els tractaments basats en el consentiment iniciats abans de l’aplicació del Reglament continuaran sent legítims, sempre que aquest consentiment s’hagués dut a terme mitjançant una manifestació o acció afirmativa tal i com el RGPD requereix, per tant, qui diu que un usuari fa uns mesos o anys no va acceptar un consentiment explícit? hi ha alguna manera de demostrar-ho?

Per altra banda, hi ha marques que han optat per aconseguir el consentiment tal i com la llei requereix i enviar una newsletter amb un botó de confirmació. Aquestes són les que tenen clar, que almenys els subscriptors que els hi quedin estaran realment interessats en el que ofereixen i aprofiten l’avinentesa per fer neteja de les seves bases de dades. Moltes empreses ens han demostrat fins a on arriba la seva creativitat per aconseguir el SI!

Fa setmanes que rebem emails i newsletters informant-nos de l’entrada en vigor del nou Reglament i la veritat és que les marques se les han enginyat de totes les maneres per aconseguir mantenir els seus subscriptors… Nits d’hotels, iPads, iPhones, eReaders… Aquí us en deixem un recull!

 

Leave a comment