Recentment Google ha complert ni més ni menys que 20 anys en el món d’Internet. Va néixer de la idea d’organitzar la informació que es trobava a la xarxa per així fer-la molt més accessible i útil. Com bé sabem Google ara és molt més que un simple arxivador de pàgines web ja que ara ens ajuda en molts més aspectes de la vida diària.

Pel seu 20è aniversari, Google ens presenta alguns canvis en la cerca general tal com la coneixem avui dia.

Contingut visual immersiu amb històries

AMP Stories

Google se suma a la “moda” de les històries i llança AMP Stories a través del seu projecte de codi obert AMP (Accelerate Mobile Pages). De moment no s’han vist gaires pàgines web que utilitzin aquest nou format de transmissió ràpida i eficaç de les últimes novetats.

Els primers exemples que s’han pogut veure han estat generats amb Intel·ligència Artificial sobre informació de celebrities i/o atletes on amb aquest format, al qual estem cada vegada més acostumats, es pot fer un cop d’ull general als fets importants de les seves vides. Mitjançant les Stories podem accedir a la informació més desenvolupada mitjançant articles publicats a la xarxa.

Vista prèvia de vídeos en resultats de cerca

Preview Videos on Search

Una altra de les novetats a la qual gràcies a les xarxes socials estem també acostumats, és la vista prèvia de vídeos dins dels resultats de cerca. Aquesta nova característica anomenada vídeos destacats, arribarà en poc temps i ens facilitarà la cerca mostrant-nos els vídeos més rellevants.

L’exemple que podem veure es tracta d’una cerca sobre què fer en un parc nacional. En els resultats Google ens mostra una sèrie de vídeos relacionats amb el tema principal, el parc natural, i al seu torn ens suggereix altres vídeos d’activitats de senderisme de les diferents zones adjacents.

 

Nou format de cerca a través d’imatges

Google Lens

Una de les aplicacions en què Google porta treballant fa un temps és la capacitat d’analitzar imatges. Fa un any va ser llançat Google Lens, una aplicació que gràcies a la càmera de l’smartphone l’usuari podia analitzar el que l’envoltava i fer una cerca del que havia detectat.

Properament la intel·ligència artificial de Lens arribarà a la Google Imatges cosa que ajudarà a aprofundir en identificar el que es troba en les diferents imatges del resultat de cerca de l’usuari.

Estil de feed renovat

Google DiscoverLa gran última novetat que s’espera que estigui implantada a finals d’any és Google Discover. Com bé indica el seu nom el feed es transformarà per ajudar a l’usuari a descobrir i explorar sobre els seus interessos.

Els usuaris tindran un major control sobre els temes del seu interès a seguir, regulant la quantitat d’informació que Google pugui mostrar. Al seu torn també podran escollir l’idioma de cada tema, fet molt pràctic per a les persones que parlen diversos idiomes.

 

No podem esperar a veure quins altres canvis ens portarà Google en els propers anys, el que si sabem segur és que el concepte i mode de cerca a internet està en costant evolució i no podem arribar a imaginar com serà la cerca quan Google celebri que fa 20 anys tenia 20 anys.

2 comments

  • pere soldevila

    D’aquí a 20 anys res serà igual…
    Google potser ni existeix!!!
    esperem poder-ho veure i comentar

    Respon
    • Mónica Martín

      És clar que ho veurem i sobretot ho comentarem.
      Tinc molta curiositat però de moment m’agrada gaudir de la tecnologia del present

      Respon

Leave a comment