Sempre es parla de la importància de la presència d’una empresa o negoci a les xarxes socials, però per què tanta insistència? Realment és tan important formar-ne part? Quins avantatges ens aporta tenir presència a Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Youtube…?

Per què hem de tenir presència online?

Primer de tot cal que siguem conscients del poder comunicatiu que tenen les xarxes i del potencial que pot guanyar l’empresa adoptant aquest nou canal de comunicació. Un perfil a les xarxes no és una eina més dins l’estratègia de comunicació sinó que és un canal comunicatiu directe amb el client on podem interactuar i investigar el nostre mercat per tal de poder oferir els nostres productes i serveis de la millor manera. La presència a les xarxes es basa en una comunicació directa, ràpida i senzilla i ens permet crear una comunitat d’usuaris als quals la nostra presència a aquests canals els genera confiança.

En segon lloc, hem de tenir en compte que cada xarxa social té els seus propis avantatges i pot servir en més o menys mesura per diferents tipus de negoci. Depenent del públic objectiu i de la filosofia d’empresa serà preferible l’ús d’una o altra xarxa i la informació a compartir també variarà en funció dels interessos dels nostres usuaris. No hem d’oblidar tampoc que quan ens comuniquem a través de les xarxes socials ho fem directament amb l’usuari i per tant hem de mantenir un to correcte, tranquil i amable. El nostre objectiu principal a les xarxes ha de ser el de crear vincles amb l’usuari per tal de poder-lo fidelitzar.

Per últim, hem de planificar! Hem de saber on volem estar i què volem compartir. De res ens serveix tenir 32 xarxes obertes i poc contingut per compartir, de la mateixa manera que no serà beneficiós compartir-ne massa i de forma massa freqüent. Si tens moltes xarxes socials però poc contingut no estaràs treballant bé, en canvi, si et centres en una sola xarxa però aquesta la saps gestionar correctament, arribaràs a molta més gent.

Però… què hi guanyo jo estant a les xarxes?

      • La presència a les xarxes millora la imatge de marca i crea confiança al client o possible client.
      • Millora el posicionament SEO, ja que el fet de mantenir una publicació constant aporta tràfic al lloc.
      • La reputació online (el prestigi de l’empresa/marca a internet) es pot veure afavorida a través de comentaris positius, bones ressenyes, etc. dels usuaris.
      • La comunicació amb el client és molt més fàcil, directa i ràpida a través dels canals online.
      • És molt més econòmic que les formes tradicionals de publicitat. Un cop dins, totes les plataformes tenen serveis de publicitat de pagament, però el simple fet d’estar present a les xarxes és totalment gratuït.
      • Visibilitat entre els usuaris!
84% dels usuaris visiten les Xarxes Socials
27% del temps online es gasta a les Xarxes Socials
74% dels usuaris prenen decisions de compra a través de les Xarxes
En resum, la teva presència a les xarxes no només millora la teva imatge de marca i la comunicació amb els teus clients, sinó que t’ajuda a trobar-ne de nous i a conèixer-los millor. Ara la pregunta és, quines xarxes socials són les millors pel meu negoci? La resposta, d’aquí a uns dies… 😜

Leave a comment