Durant els dos últims articles hem desglossat les dades de l’Estudi de Xarxes Socials 2018 patrocinat per Adglow i realitzat per l’agència digital Elogia i IAB Spain per tal de conèixer una mica més el comportament de les marques a les xarxes socials i com la seva publicitat afecta als usuaris. Així doncs, hem descobert quines són les xarxes socials més utilitzades i qui les utilitza i també quina relació s’estableix entre marques i xarxes socials.

Avui parlaré d’un tema que vam tocar de resquitllada a l’últim article: la figura dels influencers.

 

Què és un Influencer i com afecta al consumidor?

Com vaig explicar a l’article anterior, els Influencers són líders mediàtics, persones que han sorgit de les xarxes socials i s’han convertit en prescriptors reconeguts. Les seves opinions, comentaris o aportacions assoleixen una percepció totalment confiable i creïble i influeixen en la decisió de compra de l’usuari. De fet, actualment els consumidors confien molt més en la opinió d’un Influencer que en l’opinió d’un amic o familiar.

Segons l’Estudi de Xarxes Socials 2018 un 72% dels usuaris segueix influencers en alguna xarxa social, especialment el públic format per dones i joves. Les xarxes preferides per fer-ho són Facebook i Instagram seguit d’aprop de Youtube i Twitter.

La generació dels Millenials (de 24 a 38 anys) i la generació Z (de 16 a 23 anys), són els que més influencers segueixen a les xarxes socials. Amb un 92%, gairebé la totalitat de la generació Z segueix a algun influencer especialment a Instagram i Youtube. Per la seva banda, els Millenials ho fan a Facebook i Instagram en un percentatge una mica inferior, un 80%.

La importància dels Influencers en la decisió de compra

Els números indiquen que el 40% dels compradors fa una compra influenciat directament per un Influencer i es pren molt seriosament les seves opinions i ressenyes. Així doncs, són cada cop més empreses i marques les que decideixen contractar els serveis d’aquests nous prescriptors.

Un 46% dels professionals del sector ha contractat Influencers per tal de portar a terme alguna activitat publicitària de manera conjunta. La xarxa que més s’utilitza per fer-ho és Instagram, una xarxa que des de fa mesos treballa per tal d’eliminar la publicitat encoberta i donar més transparència al procés.

 

El microinfluencer, un nou perfil en alça

Vivim en una societat de canvis i innovació constant. El que ahir era moda, avui ja és una cosa antiquada, els trending tòpics són efímers i les novetats deixen de ser-ho al cap de pocs dies.

La figura de l’influencer tampoc se’n salva i comença a notar-se un lleuger descens de popularitat. El principal problema, és que les marques hi veuen una imatge poc transparent i massa comercial. L’influencer ha passat de ser una persona que recomanava certes coses, a ser una persona que viu de recomanar i parlar de certes marques, i això, per a les empreses, no és el que s’espera d’ells.

Per aquest motiu la figura dels microinfluencers està en alça, perquè es veu com una persona més autèntica i molt més honesta. Els microinfulencers són persones amb bastants menys seguidors que els grans influencers però que connecten molt més amb el públic perquè aquest els veu com una persona molt semblant a ells. Per això són cada cop són més les marques que opten per aquest perfil amb molts menys seguidors a la xarxa però una imatge molt més propera.

Leave a comment