d

SOM EL TEU EQUIP

Let’s Work Together

Què és el Domain Authority? Novetats de la seva actualizació DA 2.0

 

Recentment la companyia Moz ha llençat una actualització d’una de les mètriques fonamentals en el món del SEO, el DA o Domain Authority. A l’entrada d’avui farem un repàs a les novetats d’aquesta actualització i com ens pot beneficiar controlar aquesta mètrica. Abans de començar, hem de definir què és el Domain Authority per a tots aquells que no ho sapigueu.

Què és el Domain Authority?

El Domain Authority és una mètrica o indicador que va del 0 al 100 i mesura la probabilitat d’una pàgina web / domini web de mostrar-se entre els resultats de Google per unes paraules clau determinades.

És molt important la correcta utilització d’aquesta mètrica, ja que hi ha molts mites sobre ella. El DA pot ajudar-nos a tenir una estimació de la posició i rànquing que té el domini de la nostra web, però no ens ajudarà a fer que aquesta web tingui un millor rànquing per més alt que sigui.

Mai hem de mirar-la per si sola, sinó que hem de controlar les fluctuacions de l’indicador a les pàgines de la competència i comparar-les amb la nostra. Això ens informarà de l’estat de la nostra web, si estem fent un manteniment SEO a la nostra web i va augmentant a poc a poc o si bé pel contrari hi ha una caiguda, podríem veure si és cosa nostra o del sector en general.

Una altra confusió típica és pensar que Google se centra en aquesta mètrica per posicionar la nostra web, la resposta és no. Google pot utilitzar alguna mètrica basada en els links del domini però no és el Domain Authority en qüestió.

Per tot això, és menys important el DA? La resposta torna a ser NO! Encara que no afecti el rànquing directament i Google tampoc l’utilitzi per valorar el nostre posicionament, aquest indicador continua oferint una aproximació del rànquing que tindrà el nostre domini.

 

Novetats del Domain Authority 2.0

Una vegada aclarida la definició de què és el Domain Authority, podem passar a especificar quines són les novetats de la seva última actualització:

 

Disposa d’un major índex d’enllaços

Authority ha passat a basar-se en un índex d’enllaços molt més extens. Ara el seu índex compra amb trenta-cinc trilions d’enllaços.

 

Nou model d’aprenentatge automàtic

L’anterior model es basava en els dominis guanyadors del rànquing però ara el seu nou model també se centra a analitzar els que no estan ranquejant a les cerques de Google.

 

Incorporació de puntació SPAM

S’ha incorporat a la mètrica l’anàlisi d’una sèrie de factors per detectar com de fiable és una pàgina web.

 

Detecció de manipulació d’enllaços

S’incorpora també la detecció de manipulació d’enllaços per aquells casos en els quals es compren i es venen enllaços, PBN i similars.

 

Actualitzacions diàries

Per últim, aquesta mètrica rebrà actualitzacions diàries per tal de mantenir-se al dia i que les seves estimacions siguin el més fiables possible a diferència d’abans de l’actualització DA quan només s’actualitzava un cop al mes.

 

Resum de com utilitzar el Domain Authority pel posicionament SEO de la nostra pàgina web

Font: Web oficial de Moz

Per acabar, estarem molt atents a l’evolució del rentat de cara de la mètrica DA esperant nous resultats molt més concissos!
Si voleu seguir aprenent més conceptes essencials sobre SEO, contineu llegint Què són els Backlinks!

Add Comment