L’altre dia us vaig parlar de què era el SEM i quan era el millor moment per utilitzar-lo. Bé, doncs avui continuo aquest fil i us explicaré què és i com funciona Google Adwords, un dels sistemes de publicitat PPC o SEM més populars i estesos.

Què és la publicitat PPC?

PPC (Pay Per Clic) és un model de publicitat per internet en que els anunciants paguen pels clics que reben els seus anuncis. A diferència d’altres models, que només generen visibilitat de marca (impressions/audiència, etc.), en aquest cas cada clic representa una visita cap al lloc web de l’anunciant.

Què és Google Adwords?

Google Adwords és el programa de publicitat per internet preferit dels anunciats degut a que actualment Google és el cercador més popular i utilitzat.
Google Adwords disposa de diferents formats d’anuncis segons el que es vulgui aconseguir o promocionar. Anuncis de cerca basats en text, anuncis de fitxes de producte, anuncis de display gràfics, anuncis de vídeo de YouTube o anuncis per a mòbils integrats en aplicacions.

varis

Anuncis de cerca

Els anuncis de cerca són anuncis en format text que apareixen als usuaris quan aquests busquen termes relacionats a Google. Per exemple, si algú busca “reparació de bicicletes” com en el cas de la imatge, apareixerien anuncis d’anunciants que estiguin disposats a pagar per aparèixer per aquesta paraula (paraula clau).

google adwords

Anuncis de display

Els anuncis de display són anuncis majoritàriament gràfics en format banner que apareixen als usuaris mentre naveguen per llocs web (diaris digitals, blogs, foros…) de la Xarxa de Display de Google.
La Xarxa de Display de Google són un conjunt de webs i aplicacions que formen part del programa Google Adsense, un programa per monetitzar webs i apps de Google (és a dir, l’altra cara de la moneda).

digital

Anuncis de Vídeo

De ben segur us haureu adonat que quan voleu veure un vídeo a Youtube, moltes vegades us heu de “menjar” un anunci previ, algunes vegades ens el podem saltar i d’altres no, doncs aquests anuncis també formen part de Google Adwords.
Els anuncis de vídeo són més populars entre empreses més grans degut als costos que suposa produir un espot publicitari com deu mana. De totes maneres, cada cop són més les empreses que disposen d’algun vídeo corporatiu i que s’atreveixen a provar la plataforma.

Sin título-7

Anuncis d’aplicacions

Els anuncis d’aplicacions, tal i com el seu nom indica, no són més que anuncis de diferents formats orientats a promocionar la instal·lació d’Apps per mòbils (Android i iOs). Els anuncis d’aplicacions es poden mostrar a tota la Xarxa de Google, ja sigui als resultats de cerca, a la botiga d’aplicacions Google Play, a mitjans digitals…

22

Avui només us he volgut fer una pinzellada de la tipologia dels anuncis, ja que cada tipus de campanya es pot configurar en funció d’objectius (branding, vendes, captació de leads, etc…) i del públic al que es vol arribar (segmentació geogràfica, demogràfica, interessos i/o aficions, remarketing…). De tot això n’anirem parlant!

Leave a comment