Les xarxes socials evolucionen a un ritme frenètic i el que està de moda avui, ràpidament passa a l’oblit dels usuaris que busquen novetats de manera constant.

Per això és molt important conèixer què passa a les xarxes i buscar un contingut que funcioni i que no es perdi entre la gran quantitat d’informació del feed. És molt fàcil que el contingut deixi de sorprendre i per tant avorreixi a l’usuari que passarà de llarg tot allò que no li cridi l’atenció.

Així doncs, quines han estat les tendències d’aquest 2018? Què ha funcionat millor i ha enganxat als usuaris?

 

Tendència de continguts visuals

 

Compartir continguts visuals és clau a l’hora de cridar l’atenció de l’usuari. Les imatges, siguin estàtiques o en moviment, aconsegueixen arribar al consumidor i captar el seu interès.

Fotos i imatges

Compartir una imatge impactant, única i de qualitat és beneficiós pel missatge a transmetre, però cal que aquesta imatge sigui diferent de la resta. Durant aquest any han pres pes les imatges en 360º o en format panoràmic i també aquelles amb cert moviment, per més subtil que sigui.

Infografies

Les infografies segueixen sent molt ben acceptades a les xarxes socials i molt valuoses per l’empresa, ja que a través d’una imatge es pot resumir de manera molt clara un funcionament, un procés, un llistat de normes, etc.

Memes

Si una cosa ha destacat aquest any, és l’ús dels memes, que surten com bolets i s’utilitzen per qualsevol ocasió.

Històries

Si un format ha experimentat un gran creixement durant aquest any, ha estat el format història de 24h. Aquestes imatges o vídeos curts, en els que hi podem afegir stickers, text o música, s’eliminen al cap de 24h d’haver-los penjat i són tot un èxit. Snapchat va ser el primer a incorporar aquest tipus de contingut i ben aviat Instagram s’ho va fer seu, provocant la gran explosió. Actualment, whatsapp i facebook també han pujat al carro de les històries tot i que no arriben al nivell d’èxit de la xarxa social de fotografia.

Vídeos i vídeos en directe

Aquest any han destacat els vídeos explicatius que combinen imatge i text. Aquest format serveix per explicar històries o fets curiosos i enganxa a l’usuari que, un cop ha vist els primers frames, necessita saber com acaba la història. També podem destacar el creixement dels vídeos live-streaming que, gràcies a la seva naturalesa, permeten a les marques interactuar de manera directa i a temps real amb els usuaris.

 

El text continua liderant

 

Tot i que com acabem de veure el contingut visual és importantíssim, el text segueix sent clau a l’hora de compartir contingut a les xarxes.

Text

Un bon text acompanyant una imatge, un vídeo o una infografia, ajuda a l’èxit de la publicació.

Listicles

Amb aquest nom potser no us sona, però segur que aquest any us heu fet un fart de veure llistes de coses a les xarxes: “Com ser un bon emprenedor”, “10 coses que has de saber abans de viatjar a Estats Units”, “5 raons per reciclar”, “Tips per decorar casa teva”, “30 pel·lícules que has de mirar abans de morir”, o fins i tot llistes amb “Les 100 millors fotos de gats de tota la història”. L’èxit d’aquest fenomen rau en el fet que es tracta d’un contingut senzill i de consum ràpid, ja que en una llista, està tot categoritzat i és totalment visual. L’usuari abans donarà un cop d’ull a una llista que al mateix contingut exposat en un text en bloc i sense enumerar.

How to…

Tot i que s’ha notat un cert descens en la popularitat d’aquest tipus d’articles, és cert que continuen cridant l’atenció de l’usuari que espera trobar un format bastant semblant al de les listicles: senzill, visual i esquemàtic. D’aquesta manera podem trobar articles que ens ensenyin com memoritzar més ràpidament, com resoldre un cub de rubik en 6 passos o com començar a escriure un blog.

 

Així doncs, aquest 2018 ha estat marcat per un clar domini del contingut visual que sembla que encara té força recorregut per endavant. Compartiu continguts d’aquest tipus a les vostres xarxes? Creieu que el text segueix sent important?

Leave a comment