SEO i SEM són dos termes molt escoltats en el mundillo del màrqueting digital, però no tothom té clar la diferència entre ells i quan utilitzar una estratègia o l’altra. És per això que avui m’he decidit a parlar-vos una mica de què és cada cosa i quan s’han d’aplicar. Comencem!

Què és el posicionament web?

El posicionament web o posicionament en buscadors no és més que el conjunt de tècniques que s’utilitzen per fer visible un lloc web entre els primers resultats de cerca (SERP’s) dels diferents buscadors (Google, Bing…). Aquestes tècniques les podem agrupar en dos grans grups, el SEO i el SEM.

Posicionament-web-SEO-SEM

Què és el SEO?

El SEO (Search Engine Optimitzation) doncs, és un conjunt de tècniques de posicionament web per fer visible una pàgina d’entre els resultats de cerca orgànics dels buscadors. Es parla de posicionament orgànic o natural perquè aquest és un posicionament que s’aconsegueix de manera espontània (sense pasta al darrera!) segons la indexació que realitzen unes bestioletes informàtiques denominades robots que treballen nonstop per recórrer totes les webs del món, guardar-les en una base de dades, relacionar-les amb paraules clau i ordenar-les segons els seus criteris…

Per tal de que els robots, també anomenats aranyes, indexin i posicionin bé una web, cal que aquesta estigui treballada a nivell d’estructura i de continguts (el que en diuen SEO on-page) i a nivell de reputació utilitzant diverses tècniques per aconseguir notorietat de la web (SEO off-page).

Què és el SEM?

El SEM (Search Engine Marketing) no és més que el mateix, però amb pasta al darrera. I com que hi ha pasta pel darrera, a Google per exemple, li interessa més posar-ho a sobre dels resultats orgànics…perquè serà… Google Adwords és un servei de Google que permet implementar campanyes de publicitat per tal de poder fer visible una web per a determinades paraules clau i situar els seus anuncis a la part superior del buscador i que està reservada a la publicitat.

Per portar a terme una campanya a Google Adwords cal definir el que es vol promocionar, el públic al que es vol arribar, amb quins termes es vol ser visible, i el que és més important! quin pressupost tenim per destinar-hi. Amb això ja es pot muntar campanya, però ull! Google té molt clar quin és el seu negoci, i per tant s’ha d’anar amb compte, sinó pots arribar a gastar molt més del que és necessari…per tant, busca’t un Partner de Google i no te la juguis! 😎

Quina estratègia seguir? SEO o SEM?

Com qualsevol estratègia, tot depèn dels objectius que es vulguin assolir, el temps que ens marquem per assolir-los i els recursos que tinguem. Jo ho resumiria amb les següents frases:

SEO – No tinc pressa i vull un posicionament estable que no depengui de si hi poso o no diners.
SEM – Vull resultats immediats i vull escollir amb quines paraules fer-me visible.

De totes maneres, nosaltres som partidaris de treballar les dues coses, ja que sumades fan més força. Una estratègia combinada permet potenciar amb Pagament allò que amb resultats orgànics no s’aconsegueix, i així aconseguir ser el màxim de visible optimitzant recursos. On es pugui arribar “gratuïtament” fer-ho, i sinó, pagar.

1 comment

Leave a comment