A l’article anterior vam descobrir el perfil d’usuari de xarxes socials, quines xarxes visita i des d’on ho fa. A l’article d’avui explicarem la relació que existeix entre les xarxes socials i les marques i com afecta la publicitat als usuaris.

Seguirem desglossant les dades de l’Estudi de Xarxes Socials 2018 patrocinat per Adglow i realitzat per l’agència digital Elogia i IAB Spain i coneixerem una mica més el comportament de les marques a les xarxes socials i com la seva publicitat afecta als usuaris. Per a la realització d’aquest estudi s’han tingut en compte tant eines com plataformes que moltes vegades no són considerades xarxes socials en si. Així doncs, al llarg de l’estudi podrem veure com apareixen plataformes com Whatsapp, Spotify o Tinder, i xarxes com 21Buttons o Musical-ly.

 

Seguiment de marques a les xarxes socials

 

Un 81% dels usuaris manifesta ser seguidor de marques a les xarxes socials, i d’aquest 81% un 39% declara fer-ho amb intensitat. Cal destacar que el perfil d’usuari que més marques segueix a les xarxes socials és el format per dones d’entre 16 i 30 anys.

El fet que una marca tingui presència a la xarxa aporta confiança i proximitat a l’usuari que veu i sent l’empresa molt més propera.

 

Com valoren els usuaris la publicitat de les marques a les xarxes socials?

 

Un 32% dels usuaris accepta de manera positiva que la publicitat mostrada a les xarxes socials sigui afí als seus interessos personals, demostrant una major acceptació entre dones i menors de 46 anys.

De la mateixa manera, un 48% dels usuaris afirma que la publicitat que ha vist a les xarxes socials s’adapta al seu perfil i compleix totalment les expectatives.

 

Xarxes socials i e-commerce

 

Cada cop és més freqüent l’ús de les xarxes socials per a buscar informació d’un producte abans de portar a terme el procés de compra. Un 57% dels usuaris declara haver-ho fet i un 38% deixa comentaris i opinions o bé exposa els problemes o dubtes que pugin haver sorgit durant el procés de compra.

Les xarxes socials més utilitzades tant per a la cerca d’informació com per a l’intercanvi d’opinions són Facebook i Instagram. Un 64% dels usuaris valora positivament aquests comentaris i un 55% comenta que influeixen de manera important en la seva decisió de compra.

 

La importància dels Influencers en la decisió de compra

 

Els Influencers són líders mediàtics, persones que han sorgit de les xarxes socials i s’han convertit en prescriptors reconeguts. Les seves opinions, comentaris o aportacions assoleixen una percepció totalment confiable i creïble i influeixen en la decisió de compra de l’usuari. De fet, els consumidors confien molt més en la opinió d’un Influencer que en l’opinió d’un amic o familiar.

Els números indiquen que el 40% dels compradors, fa una compra influenciat directament per un Influencer i es pren molt seriosament les seves opinions i ressenyes.

Un 72% dels usuaris segueix influencers en alguna xarxa social, especialment el públic format per dones i joves. Les xarxes preferides per fer-ho són Facebook i Instagram seguit d’aprop de Youtube i Twitter.

Leave a comment