Com vaig explicar fa unes setmanes, cada xarxa social té les seves pròpies característiques i pot ser més o menys adequada per a la teva empresa. S’ha de prioritzar la presència online en funció d’on estigui el teu públic objectiu i els recursos i contingut dels quals disposis. És molt millor una sola xarxa social, però de qualitat, que 6 xarxes socials mal gestionades i amb poc contingut.

Avui us parlaré de 4 xarxes socials més, però la veritat és que la llista de xarxes socials existents és infinita i per a tots els gustos!

 

Linkedin

Linkedin és la xarxa professional per excel·lència i compta amb un 26,6% d’usuaris actius a nivell espanyol.

Aquesta xarxa social està formada per professionals de diferents sectors que comparteixen informació, comuniquen novetats pròpies i del sector, ofereixen els seus serveis, busquen perfils per a contractar, etc. És una plataforma perfecta per a donar-se a conèixer a nivell professional i per buscar nous clients i/o col·laboradors.

Quins són els beneficis de la presència a Linkedin?

  • Dóna visibilitat a l’empresa alhora que en millora la imatge.
  • Permet fer difusió de serveis, compartir informació corporativa i de projectes.
  • Ajuda en la cerca de nous clients així com de candidats a llocs de treball vacants.
  • Permet col·laborar en discussions i fòrums creant cercles de contacte.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.
  • Permet estar al dia de novetats del sector.

 

Pinterest

Tot i que “només” un 13,5% d’usuaris espanyols utilitza Pinterest, aquesta potent xarxa social no para de créixer.

Pinterest és una xarxa totalment visual en què les imatges juguen el paper protagonista. Per entendre Pinterest ens hem d’imaginar una paret blanca amb diferents quadres de suro els quals classificarem en funció dels nostres gustos. Titularem el primer suro com a “Receptes amb xocolata”, el segon com a “Jerseis de llana” i el tercer com a “Manualitats per fer amb nens”. Un cop classificats, començarem a enganxar fotos relacionades amb el tema, cada foto amb una xinxeta al seu suro corresponent, tenint com a resultat, un quadre ple d’imatges relaciones amb el tema principal. Això és Pinterest, taulers en blanc que anem personalitzant a través dels pins, que poden ser d’altres usuaris i/o propis, donant com a resultat una col·lecció de pins i taulers totalment al nostre gust.

Quins són els beneficis de la presència a Pinterest?

  • Dóna visibilitat a l’empresa alhora que en millora la imatge.
  • Ajuda donar a conèixer productes, generar compromís de marca i incrementar les vendes.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts visuals i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.

Google+

Google+ compta amb un gran número d’usuaris però no és una xarxa massa activa. Tot i això, és molt útil en quant a posicionament a buscadors ja que es tracta d’una eina de Google.

El seu funcionament és bastant semblant al de Facebook ja que permet una interacció entre marca i usuari, però amb un punt diferencial, permet dirigir el contingut a usuaris específics a través dels cercles. Això permet fer arribar el missatge a l’audiència que ens interessa donant molta més rellevància a la informació compartida.

 

Youtube

Youtube és la xarxa audiovisual per excel·lència i la que més visites úniques rep al mes.

A nivell d’empresa, és una plataforma que podem utilitzar per a realitzar tutorials i vídeo-blogs mostrant beneficis, opinions o el funcionament de certs productes. A més a més ens ajuda a posicionar-nos a nivell de SEO a través d’una bona utilització de paraules clau al títol i a la descripció del vídeo.

 

Ara si, un cop explicades les diferents xarxes socials, és moment de reflexionar sobre quines escollirem, sempre en funció del nostre públic objectiu, els recursos i continguts dels quals disposem i el tipus d’interacció que estem buscant amb l’usuari.

Com he comentat anteriorment, la llista de xarxes socials existents és infinita i n’hi ha de més concretes que d’altres. Més enllà de les que us he comentat en aquests dos articles, podem trobar xarxes socials més específiques i temàtiques com per exemple Goodreads, una xarxa social dedicada als llibres on podem fer llistes, participar a fòrums amb autors, parlar amb altres lectors, dir què estem llegint o què volem llegir, etc. També podríem destacar Letterboxd, una xarxa social que gira al voltant del cinema i on podem llistar totes les pel·lícules que hem vist, puntuar-les i comentar-les amb altres usuaris. Fins i tot hi ha xarxes com Mascotea, una xarxa social per a mascotes i propietaris de mascotes! Hi podem trobar tota mena d’informació, serveis professionals i empreses del sector, podem parlar amb altres propietaris de mascotes i compartir experiències, etc.

Siguin quines siguin les xarxes que escolliu per al vostre negoci, recordeu que és molt millor treballar-ne poques i gestionar-les bé, que voler estar present a moltes i tenir-les abandonades!

Leave a comment