Fa unes setmanes, després de parlar de la importància de la presència d’una empresa o negoci a les xarxes socials i els avantatges que ens aporta aprofitar aquest nou canal de comunicació, vaig llençar una pregunta: quines xarxes socials són les millors pel meu negoci? Avui intentaré donar-vos la resposta!

Vull tenir perfils a totes les xarxes!

L’error més comú és pensar que cal tenir presència a totes les xarxes existents i que el contingut i els seguidors aniran apareixent sols. Però mantenir una xarxa social activa i de qualitat requereix esforç, temps i creativitat. Abans de llençar-te a crear perfils sense parar per deixar-los a la deriva moribunds i sense seguidors, fes-te unes quantes preguntes: a quines xarxes trobo el meu públic? Tinc el temps i els diners suficients per gestionar tots els perfils? Puc crear continguts interessants i de qualitat per compartir? És beneficiosa la meva presència en aquesta xarxa?

El primer que hem de tenir en compte quan volem crear perfils a les xarxes socials, és que no totes ens seran útils. Quin és el nostre públic objectiu? A quines xarxes es mou? De res servirà crear un perfil corporatiu a Instagram si el nostre públic objectiu no hi té presència. De la mateixa manera, també hem de ser conscients del material i contingut del qual disposem per a poder compartir a les xarxes, ja que, si volem un Instagram viu però no tenim suficients imatges de qualitat per compartir o temps per dedicar-hi, estarem danyant la nostra imatge a la xarxa.

Per tant, sempre serà necessari realitzar un estudi previ a la implementació de xarxes per tal de conèixer el teu públic, saber com es comporta a la xarxa i ser conscient de quins recursos i temps disposa la teva empresa.

Quines xarxes existeixen i què aporten?

Els resultats de la 20ª enquesta d’usuaris d’internet de l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) indiquen que el 80,3% dels internautes de l’estat espanyol enquestats havien consultat les xarxes socials “ahir”. Quines són les més importants?

 

Facebook

Facebook és una de les xarxes socials amb més volum d’usuaris actius a escala mundial i el 85,6% dels internautes espanyols la utilitza cada dia.

Aquesta xarxa social ens permet comunicar i compartir informació en format de text, imatges, vídeos i enllaços d’interès, creant una comunitat d’usuaris amb la que podem generar relacions actives. Degut al gran nombre d’usuaris actius, les nostres actualitzacions de marca poden arribar a un gran públic amb el qual podem generar interacció i rebre feedback útil.

Quins són els beneficis de la presència a Facebook?

  • Dóna visibilitat a l’empresa alhora que en millora la imatge.
  • Ens permet saber què es diu de nosaltres i rebre tot tipus de suggeriments, crítiques i opinions.
  • Obre la porta a nous clients potencials.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.

 

Instagram

Amb un 47,1 dels espanyols actius, és una de les xarxes amb més creixement d’aquests últims anys.

Es tracta d’una aplicació a través de la qual es comparteixen fotos i vídeos el que la converteix en una xarxa totalment visual. Els usuaris poden visitar els diferents perfils (poden ser oberts o tancats) i fer like a les fotos i vídeos que més els agraden. L’ús de hashtag està intensament utilitzat i s’ha de tenir molt en compte, ja que la seva bona utilització pot ajudar a posicionar i difondre la publicació.

Quins són els beneficis de la presència a Instagram?

  • És ideal per generar imatge de marca.
  • Ens permet interactuar amb els usuaris, fidelitzar-los i crear feedback.
  • Una bona cura de la imatge gràfica ens permet explotar al màxim el perfil i diferenciar-nos dels competidors.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts i serveis i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.

 

Twitter

Twitter és també una xarxa social molt utilitzada en l’àmbit espanyol, amb un 46,4% d’usuaris actius.

Aquesta plataforma de microblogging que destaca per la longitud dels seus missatges (280 caràcters com a màxim) s’utilitza per a compartir informació, imatges, vídeos o enllaços. És una xarxa que es caracteritza per la seva immediatesa i el seu dinamisme i per a l’ús de hashtags que acompanyen als missatges. És ideal per a generar converses entre marca i seguidors i per conèixer les opinions i dubtes dels usuaris.

Quins són els beneficis de la presència a Twitter?

  • És ideal per a la monitorització de marca i saber així si es parla de nosaltres i què es diu.
  • Ens permet interactuar amb els usuaris d’una manera molt ràpida i directa.
  • És ideal per a seguir notícies, esdeveniments i tendències del sector.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.

 

Aquestes tres xarxes són ara mateix les més utilitzades per les empreses, però n’hi ha d’altres com Linkedin, Pinterest o Youtube que no són menys importants. Estigueu atents que d’aquí a unes setmanes us en parlo! (veure part II)

Leave a comment