tendencias ecommerce 2019

Com tots sabem, el món digital està en canvi constant i pels que vivim d’aquest entorn no ens queda altra alternativa que la d’adaptar les nostres webs a les noves tendències.

Per això, avui us parlaré d’algunes tendències per augmentar les vendes del vostre e-commerce aquest any.

 

4 tendències que podeu tenir en compte durant aquest any 2019

 

1- La prioritat en el disseny de la web és el tràfic mòbil

Ens trobem en un entorn en el qual cada vegada més, els usuaris busquen a través dels seus dispositius mòbils, de manera que la gran majoria de vendes s’acaben produint a través d’aquests dispositius. Per això hem d’esforçar-nos perquè el nostre e-commerce sigui el més funcional possible en mòbils. D’aquesta manera mirarem que sigui responsive (adaptat a pantalles de mòbils) i vetllarem per una experiència d’usuari similar a les que tindria en un PC. Tot això per aconseguir, a més a més d’un major retorn, una bona indexació mobile-first, que significa situar els nostres productes als primers resultats de les cerques en mòbils.

2 – És clau la inversió en l’optimització del SEO tècnic de la pàgina

Fins ara no eren gaires les webs que invertien en posicionament natural (SEO) i les poques que ho feien tenien molts números de situar els seus productes a les primeres posicions del buscador de Google. Avui en dia són moltes les webs optimitzades i la inversió de SEO (posicionament web) es va incrementant de manera que posicionar-se a les cerques naturals (gratuïtes) cada vegada és més difícil. Per això, cal prestar atenció al SEO tècnic de la pàgina. Així doncs, realitzarem una auditoria SEO de la web per tal de detectar qualsevol error, velocitat del lloc, continguts duplicats, enllaços trencats, pàgines que no funcionen i molts altres problemes que s’han de resoldre per tal d’aconseguir un bon posicionament. Hem de tenir en compte que el motor de cerca de Google no pot trobar problemes a l’hora d’indexar i comprendre l’ e-commerce.

3 – La generació de nous usuaris està acostumada a buscar per imatges

No us resultarà estrany si dic que una de les tendències ara mateix és buscar productes per imatge. Ens trobem en un món on triomfen les xarxes socials d’imatges com són Instagram o Pinterest i on cada vegada són més copioses les cerques a través d’imatges a Google. Per això, és important que tinguem en compte diferents coses a l’hora de treballar les imatges dels nostres productes. De cara al SEO, cal posar un nom i un títol únic a cada imatge de producte, que descrigui el producte i que contingui les paraules per les quals volem que es trobi. Tampoc ens podem oblidar l’atribut ALT, que també ha de contenir les paraules objectives. D’altra banda, i més orientat a usabilitat, la tendència és tenir imatges d’alta qualitat però que ocupin poc espai de memòria (repercuteix a la velocitat de càrrega de la pàgina). És molt important posar diverses imatges per producte i si són pròpies millor.

4 – Tenir en compte la diferència entre els usuaris impulsius i els usuaris investigadors

Avui en dia les vendes en un e-commerce es poden produir entre usuaris de dos tipus molt diferenciats, pel que la nostra estratègia de captació s’ha de diferenciar per cada un d’ells.

Per una banda, tenim el perfil d’usuari impulsiu, aquell que es deixa emportar i fa una compra que no tenia programada, que possiblement no buscava i que segurament no volia. Però amb una estratègia de captació orientada a aquest tipus d’usuaris, amb un detonant emocional ben planificat, es pot aconseguir la venda. El detonant emocional més popular és l’enviament gratuït. Per a aquest tipus d’usuaris pot ser interessant una estratègia Google Ads (Adwords) de Display (banners) o publicitat a les Xarxes Socials amb una oferta trencadora.

L’altre tipus d’usuari, que seria el que batejarem com a “investigador”, és aquell possible comprador que busca informació del producte, navega a través de moltes webs per investigar, llegeix opinions, no es deixa emportar (tant) per l’impuls i busca activament. Per aquest tipus d’usuaris, orientar campanyes de Google Ads (adowrds) de cerca i oferir informació real en els productes de la web i que solucionin dubtes amb una bona atenció personalitzada, pot ser una bona estratègia de venda.

 

I fins aquí el repàs d’algunes de les tendències de venda en e-commerce per aquest 2019. Podeu ampliar informació a través dels diferents articles del nostre blog.

Leave a comment